Mikołaja Kopernika 18, 05-091 Ząbki        572 494 846       biuro@serwisekspresow4you.pl
  Mikołaja Kopernika 18, 05-091 Ząbki        572 494 846
  biuro@serwisekspresow4you.pl

Naprawa ekspresów Philips/ Saeco kody błędów

Najważniejsze tezy artykułu

Bibliografia

O autorze: Paweł Tosiek

Czy każdy błąd ekspresu do kawy Philips/Saeco oznacza od razu konieczność naprawy w serwisie? Nie! Poniżej przykłady awarii, które można usunąć samemu.

Poniżej lista najczęściej występujących kodów błędów ekspresów Philips/Saeco

Naprawa ekspresu Philips/Saeco Błąd 01

Młynek do kawy w ekspresie Philips/Saeco nie działa prawidłowo.

Naprawa ekspresu Philips/Saeco Błąd 03 

Blok zaparzający ekspresu Philips/Saeco jest brudny i nie działa prawidłowo.

Naprawa ekspresu Philips/Saeco Błąd 04

Blok zaparzający ekspresu Philips/Saeco jest źle włożony.

Naprawa ekspresu Philips/Saeco  Błąd 05

W obiegu wody znajduje się powietrze.

Naprawa ekspresu Philips/Saeco Błąd 14

Ekspres Philips/Saeco przegrzewa się.

Naprawa ekspresu Philips/Saeco Błąd 11 lub 19

Naprawa ekspresu Philips / Saeco Błąd 15

Urządzenie musi dostosować się do temperatury pokojowej.

Oprócz standardowych kodów błędu ekspresu Philips/Saeco , mogą się pojawić inne problemy z którymi możemy sobie poradzić sami w domu, oto one :

Co zrobić w przypadku , kiedy  tacka ociekowa ekspresu Philips/Saeco szybko się napełnia ?

Mój ekspres do kawy Philips/Saeco zużywa ziarna, kawa nie wypływa.

Mój ekspres Philips/ Saeco pokazuje się niewystarczająca ilość kawy lub wody.

W moim ekspresie do kawy Philips Saeco ze zbiornika nie wypływa woda?

Jak sobie poradzić z zatkanym kranikiem gorącej wody ekspresie Philips /Saeco ?

Pierwsze użycie ekspresu do kawy Philips/Saeco.

Jak samodzielnie wyczyścić blok zaparzający w ekspresie Philips/Saeco ?

Jak samemu mogę wyregulować młynek ekspresu Philips/ Saeco ?

Ustawienia mojego urządzenia wymagają regulacji.

Lejek na zmieloną kawę w ekspresie Philips /Saeco jest zatkany. 

Pod blokiem zaparzającym ekspresu Philips/Saeco znajduje się zmielona kawa?

Nie mogę wyjąć bloku zaparzającego z ekspresu Philips/Saeco ?

Mój ekspres Philips/Saeco zawiesił się w trybie usuwania kamienia.

Czemu  ekspres do kawy Philips/ Saeco nie spienia dobrze mleka ?

Dlaczego ekspres do kawy Philips/Saeco nie włącza się ?

Co może być przyczyną , że  krążki kawowe ekspresu do kawy Philips/Saeco są wodniste?

Ekspres Philips /Saeco co oznacza Błąd 01

Młynek do kawy w ekspresie nie działa prawidłowo z powodu zablokowania lejka kawy.

Aby rozwiązać ten problem, odblokuj lejek kawy za pomocą łyżki do kawy lub odkurzacza, jak opisano poniżej:

1.    Wyłącz urządzenie i poczekaj, aż nie będzie słychać żadnych dźwięków.

2.    Otwórz klapkę serwisową i wyjmij blok zaparzający

3.    Otwórz pokrywkę lejka na zmieloną kawę i wsuń uchwyt łyżki do lejka.  Jeśli w lejku nie ma zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.

4.    Przesuwaj uchwyt łyżki w górę i w dół, aż zmielona kawa, która zapycha lejek, wypadnie na zewnątrz. Może to wymagać użycia pewnej siły. 

5.    Usuń i wyczyść całą zmieloną kawę, która wpadła do lejka, za pomocą odkurzacza

6.    Następnie przytrzymaj ssawkę odkurzacza u wylotu lejka kawy i zasłoń lejek na zmieloną kawę ręką. Lub odwrotnie – umieść odkurzacz na górze i zasłoń spód lejka do kawy.

7.    Włóż z powrotem blok zaparzający. Następnie włącz urządzenie i przygotuj espresso.

8.    Po zakończeniu zaparzania sprawdź, czy w lejku nie ma zmielonej kawy. Jeśli operacja się nie powiodła, powtórz procedurę odblokowania.

Nie nalewaj wody do pojemnika na ziarna kawy i nie pozwól, żeby woda się do niego dostała, aby lejek kawy się nie zablokował.       

Ekspres Philips/ Saeco co oznacza Błąd 03 

Blok zaparzający jest brudny. Aby rozwiązać ten problem, wyczyść blok zaparzający w sposób opisany poniżej:

1.    Wyłącz urządzenie i poczekaj, aż będzie całkowicie ciche (nie będzie z niego słychać żadnych dźwięków). Może to potrwać od 15 do 20 sekund.

2.    Otwórz klapkę serwisową i wyjmij blok zaparzający.

3.    Przepłucz dokładnie blok zaparzający letnią wodą. Następnie pozostaw go do wyschnięcia przed umieszczeniem go z powrotem na miejscu.

Ekspres Philips/ Saeco co oznacza  Błąd 04

Jeśli w ekspresie do kawy Philips wyświetlany jest kod błędu 04 może to oznaczać, źle włożony zaparzacz. Aby rozwiązać problem, otwórz klapkę serwisową urządzenia i wepchnij blok zaparzający na miejsce. Po prawidłowym umieszczeniu bloku zaparzającego w urządzeniu usłyszysz kliknięcie.

Ekspres Philips/ Saeco co oznacza  Błąd 05

W obiegu wody znajduje się powietrze.

Aby rozwiązać ten problem i usunąć uwięzione powietrze z ekspresu, wykonaj następujące czynności:

1. WYŁĄCZ urządzenie.

2. Opróżnij zbiornik wody i wyjmij z niego filtr AquaClean lub inny filtr, który się w nim znajduje.

3. Napełnij zbiornik wodą i umieść go z powrotem w urządzeniu.

4. Ponownie włącz urządzenie. Gdy urządzenie się nagrzeje, wybierz opcję dozowania gorącej wody i nalej 2 lub 3 filiżanki gorącej wody.

Jeśli korzystasz z filtra wody AquaClean, wykonaj następujące czynności, aby upewnić się, że filtr jest gotowy do użycia:

1.Potrząsaj filtrem wody AquaClean przez około 5 sekund.

2. Zanurz filtr do góry dnem w pojemniku/misce z wodą i poczekaj, aż pęcherzyki powietrza przestaną wydobywać się z filtra.

3. Umieść filtr z powrotem w zbiorniku wody i napełnij zbiornik wodą.

4. Ponownie uruchom urządzenie, a następnie wyłącz je i włącz.

5. Wybierz opcję dozowania gorącej wody i nalej 2–3 filiżanki gorącej wody.

Ekspres Philips/Saeco co oznacza Błąd 14

 Ekspres mógł się przegrzać.

Aby rozwiązać ten problem, wyłącz urządzenie i odczekaj 30 minut, aż ostygnie.

Ekspres Philips / Saeco co oznacza Błąd 15

Błąd 15 lub e15 to błąd temperatury grzałki. Jeśli pojawił się na panelu Twojego ekspresu, wina leży po stronie grzałki lub czujnika na grzałce. W obu przypadkach należy niezwłocznie skontaktować się z profesjonalnym serwisem. Nie rozkręcaj ekspresu na własną rękę – zadzwoń do nas. Obejrzymy Twój sprzęt i zdecydujemy, co zrobić dalej. Być może potrzebna będzie nowa grzała lub nowy czujnik.

Ekspres Philips / Saeco co oznacza  Błąd 11 lub 19

Urządzenie musi dostosować się do temperatury pokojowej

Pojawienie się kodu błędu 11 lub 19 oznacza, że należy pozostawić urządzenie na jakiś czas, by dostosowało się do temperatury pokojowej po transporcie/przyniesieniu z zewnątrz. Taka sytuacja najczęściej ma miejsce w okresie zimowym, gdy na zewnątrz jest zimno.

Aby rozwiązać ten problem, wyłącz urządzenie na 30 minut, a następnie spróbuj ponownie.

W przypadku pojawienia się innych kodów błędów niż te wymienione powyżej, prosimy o kontakt poprzez formularz zgłoszeniowy lub telefonicznie z naszym Biurem Obsługi Klienta

Co zrobić kiedy  tacka ociekowa ekspresu Philips/Saeco szybko się napełnia ?

Masz wrażenie, że tacka ociekowa ekspresu do kawy Philips/Saeco szybko się napełnia? Poniżej znajdziesz informacje na temat potencjalnych przyczyn takiej sytuacji oraz sposoby zapobiegania im.

Tacka ociekowa napełnia się szybko ze względu na automatyczne płukanie urządzenia wodą.

Nawet jeśli podstawisz pod kranik kawy filiżankę i trafi do niej nieco wody z płukania, woda z płukania i tak zawsze będzie spływać na tackę ociekową. Dzieje się tak dlatego, że urządzenie kieruje bezpośrednio na tackę ociekową wodę z automatycznego płukania, realizowanego w ramach cykli płukania obiegu wody, pozwalających zapewnić optymalną wydajność ekspresu. Automatyczne płukanie odbywa się po włączeniu i wyłączeniu urządzenia lub po zaparzeniu napoju lub po użyciu spieniacza do mleka.

Z tego powodu na tacce ociekowej zawsze może znajdować się niewielka ilość wody. Może się również okazać, że tacka ociekowa napełnia się szybciej niż przewidywano. Nie oznacza to jednak, że urządzenie przecieka.

Aby temu zapobiec, opróżniaj tackę codziennie lub po pojawieniu się czerwonego wskaźnika.

Uwaga: w przypadku, gdy tacka ociekowa napełnia się całkowicie po zaparzeniu 2 filiżanek kawy lub wypełnia się wodą przez noc, skontaktuj się z nami w celu uzyskania dalszej pomocy.

Co zrobić w przypadku kiedy ekspres do kawy Philips/Saeco zużywa ziarna, ale nie parzy kawy ?

Ekspres do kawy Philips/Saeco mieli ziarna kawy, ale kawa w ogóle nie wydostaje się z ekspresu. Poniżej znajdziesz kilka możliwych przyczyn takiej sytuacji.

Korzystanie z funkcji wstępnie zmielonej kawy podczas parzenia, urządzenie musi być włączone i gotowe do użycia przed umieszczeniem kawy w komorze.

Użyj tylko jednej pełnej łyżeczki (korzystaj z łyżeczki dołączonej do zestawu) zmielonej kawy i usuń jej nadmiar z góry. Zbyt duża ilość może spowodować, że blok zaparzający będzie przepełniony i proces parzenia zostanie przerwany.

Blok zaparzający jest brudny.

Zabrudzony lub zatkany blok zaparzający, może spowodować, że kawa nie będzie wydostawać się z urządzenia. Należy pamiętać o cotygodniowym płukaniu bloku zaparzającego. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami lub obejrzyj film instruktażowy:

Wyłącz urządzenie i poczekaj, aż całkowicie się wyłączy i przestanie wydawać jakiekolwiek dźwięki (zajmuje to około 15-20 sekund).

Otwórz klapkę serwisową i wyjmij blok zaparzający, naciśnij przycisk „PUSH” w prawą stronę, następnie przytrzymaj go i pociągnij do siebie.

Dokładnie wypłucz blok zaparzający w letniej wodzie i pozostaw do wyschnięcia, zanim umieścisz go z powrotem w urządzeniu.

Kiedy ekspres Philips Saeco pokazuje niewystarczająca ilość ziaren kawy lub wody.

Jeśli w młynku nie ma wystarczającej ilości ziaren kawy, przed rozpoczęciem parzenia, proces ten zostanie przerwany, a zmielona kawa zostanie usunięta i trafi do pojemnika na fusy.

Aby rozwiązać ten problem, przed rozpoczęciem parzenia upewnij się, że w ekspresie znajduje się wystarczająca ilość ziaren kawy lub wody.

Jeśli powyższe rozwiązania nie spowodują ustąpienia problemu, skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Co można zrobić w przypadku kiedy w ekspresie do kawy Philips Saeco ze zbiornika nie wypływa woda?

    

Uwięzione powietrze może blokować dopływ wody do ekspresu . Może to być powód, że ze zbiornika nie jest pobierana woda. Czytaj dalej, aby poznać wszystkie możliwe przyczyny i sposoby rozwiązania problem.

Zbiornik wody może być źle włożony.

Gdy posiadasz ekspres do kawy ze zbiornikiem wody w przedniej części urządzenia. Sprawdź czy zbiornik jest całkowicie przesunięty do tyłu.

W twoim ekspresie zbiornik wody jest w górnej części urządzenia, upewnij się, że powierzchnia pod zbiornikiem jest wolna od zanieczyszczeń lub ziaren kawy.

Kiedy uwięzione powietrze blokuje dopływ wody, możesz wykonać następujące czynności, aby rozwiązać problem:

1.    WYŁĄCZ urządzenie.

2.    Opróżnij zbiornik wody i wyjmij z niego filtr Aqua Clean lub inny filtr, który się w nim znajduje.

3.    Napełnij zbiornik wodą i umieść go z powrotem w urządzeniu.

4.    Ponownie włącz urządzenie. Gdy urządzenie się nagrzeje, wybierz opcję dozowania gorącej wody nalej 2–3 filiżanki gorącej wody

Jeżeli korzystasz z filtra wody Aqua Clean, wykonaj następujące czynności, żeby upewnić się, że filtr jest gotowy do użycia i prawidłowo zainstalowany:

1    Potrząsaj filtrem wody Aqua Clean przez około 5 sekund.

2.    Zanurz filtr do góry dnem w pojemniku/misce z wodą i poczekaj, aż pęcherzyki powietrza przestaną wydobywać się z filtra.

3.    Umieść filtr z powrotem w zbiorniku wody i napełnij zbiornik wodą.

4.    Ponownie uruchom urządzenie, a następnie wyłącz je i włącz.

5.    Wybierz opcję dozowania gorącej wody i nalej 2–3 filiżanki gorącej wody.

Uwaga koniecznie wymień filtr Aqua Clean, jeśli był używany dłużej niż trzy miesiące.

W ekspresie Philips/ Saeco jest  zatkany kranik gorącej wody.

Ta możliwość dotyczy wyłącznie ekspresów do kawy Philips ze spieniaczem Panarello lub klasycznym spieniaczem do mleka.

Żeby sprawdzić, czy kranik gorącej wody nie jest zatkany, zdejmij zewnętrzną część klasycznego spieniacza do mleka lub Panarello i sprawdź, czy nie jest zatkany przez kamień (w takim przypadku zauważysz białe cząsteczki w kraniku lub wokół niego).

Jeśli tak jest , można go usunąć za pomocą środka do usuwania kamienia.

Gdy powyższe rozwiązania nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z nami.

Zaparzacz jest brudny.

Pamiętaj o cotygodniowym opłukiwaniu bloku zaparzającego, gdyż zanieczyszczony filtr bloku zaparzającego może negatywnie wpływać na przepływ wody lub smak kawy. Czyść blok zaparzający zgodnie z poniższą instrukcją lub obejrzyj film instruktażowy:

Wyłącz urządzenie i poczekaj, aż całkowicie się wyłączy i przestanie wydawać dźwięki (zajmuje to około 15–20 sekund).

Otwórz klapkę serwisową i wyjmij blok zaparzający.

Dokładnie wypłucz blok zaparzający w letniej wodzie i pozostaw do wyschnięcia, zanim umieścisz go z powrotem w urządzeniu.

Gdy młynek ekspresu Philips Saeco  wymaga regulacji

Możliwe, że podczas regulowania młynka i wyboru drobniejszego mielenia kawy, pokrętło zostało przypadkowo przekręcone zbyt daleko, co mogło doprowadzić do sytuacji, w której dwa kamienie do mielenia znalazły się zbyt blisko siebie. Jeśli kawa jest zbyt drobno zmielona, może nie wchłaniać wody.

Aby rozwiązać ten problem, wystarczy ponownie ustawić młynek na grubsze mielenie, obracając pokrętło znajdujące się w pojemniku na ziarna kawy na wyższą wartość lub większe ziarna kawy.

Gdy  ustawienia urządzenia wymagają regulacji

Pojemność naczynia, ustawienie aromatu i młynka to ustawienia, które mogą mieć wpływ na moc kawy. Zalecamy wypróbowanie wielu ustawień.

Aby na przykład zwiększyć moc, wybierz najwyższe ustawienie aromatu, ustaw młynek w pozycji drobniejszego mielenia i wybierz średnią objętość naczynia

Co zrobić , kiedy w ekspresie Philips /Saeco  lejek na zmieloną kawę jest zatkany?

Otwórz pokrywkę lejka na zmieloną kawę i sprawdź, czy nie jest zatkany. Jeśli lejek na zmieloną kawę jest zatkany, można go odblokować, postępując zgodnie z poniższymi instrukcjami:

Wyłącz urządzenie i poczekaj, aż całkowicie się wyłączy.

Wyjmij blok zaparzający z urządzenia.

Otwórz pokrywkę lejka na zmieloną kawę i włóż do niego uchwyt łyżki.

Przesuwaj uchwyt łyżki w górę i w dół, aż zmielona kawa, która zapycha lejek, przestanie go zatykać

Jeśli powyższe rozwiązania nie spowodują ustąpienia problemu, skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Gdy  pod blokiem zaparzającym ekspresu Philips/Saeco znajduje się zmielona kawa

        

Zmielona kawa może znaleźć się pod spodem lub wokół bloku zaparzającego, jeśli blok zaparzający lub jego części nie są dobrze nasmarowane. Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi części bloku zaparzającego wymagających smarowania:

Wyłącz ekspres do kawy i poczekaj, aż urządzenie wyłączy się całkowicie i przestanie wydawać dźwięki (może to potrwać ok. 15–20 sekund). Wyjmij blok zaparzający z urządzenia i wypłucz go letnią bieżącą wodą. Pozostaw go do wyschnięcia.

Nałóż cienką warstwę smaru na tłok bloku zaparzającego, również posmaruj wokół wałka znajdującego się w dolnej części i na prowadnice po obu stronach.

    

Co zrobić gdy nie można wyjąć bloku zaparzającego z ekspresu Philips/ Saeco ?

Mechanizm bloku zaparzającego nie znajduje się w położeniu neutralnym.

Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby ustawić mechanizm bloku zaparzającego wewnątrz urządzenia w pozycji neutralnej:

1.    Zamknij klapkę serwisową, a następnie włóż wszystko z powrotem (zbiornik wody / tackę ociekową / pojemnik na fusy).

2.    Naciśnij wyłącznik, aby wyłączyć urządzenie. Poczekaj, aż urządzenie nie będzie wydawać żadnych dźwięków (może to potrwać do 15–20 sekund).

3.    Naciśnij wyłącznik, aby włączyć urządzenie. Nie podejmuj żadnych działań, takich jak na przykład otwieranie klapki serwisowej / wyjmowanie tacki ociekowej lub zbiornika wody, dopóki urządzenie nie jest gotowe do użycia.

4.    Otwórz klapkę serwisową i ponownie spróbuj wyjąć blok zaparzający, naciskając przycisk „PUSH” w prawą stronę, następnie przytrzymując go i ciągnąc do siebie.

Urządzenie jest w trybie usuwania kamienia

Jeśli ekspres do kawy jest nadal w trybie usuwania kamienia, nie ma możliwości wyciągnięcia z niego bloku zaparzającego. Aby rozwiązać ten problem, najpierw zakończ proces usuwania kamienia i spróbuj ponownie.

Jeśli powyższe rozwiązania nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z nami w celu uzyskania dalszej pomocy.

Co może być przyczyną , że  ekspres do kawy Philips Saeco nie spienia dobrze mleka ?         

Temperatura mleka

Zalecamy używanie zimnego mleka z lodówki, aby uzyskać doskonałą piankę. Wyższa temperatura mleka może mieć wpływ na jakość spieniania.

Ilość mleka

Ważne jest, aby użyć wystarczającej ilości mleka, aby zapobiec zasysaniu powietrza, które wpływa na spienienie. Spróbuj zwiększyć ilość mleka, aby poprawić jakość mlecznej pianki.

Rodzaj mleka

Różne rodzaje mleka mogą dawać różną ilość i jakość pianki. Zalecamy używanie jednego z wymienionych rodzajów mleka:

Półtłuste mleko krowie

Pełnotłuste mleko krowie

Mleko bez laktozy

System spieniania mleka jest zabrudzony.

Aby zapewnić dobrą jakość spienionego mleka, należy zawsze upewnić się, że system mleka i wszystkie jego części są czyste. Czyść części systemu zgodnie z informacjami zawartymi w instrukcji obsługi.

Należy zawsze zwracać szczególną uwagę na czyszczenie obiegu mleka w ekspresie do kawy. Staraj się nie dopuścić do zasychania mleka w tym systemie, ponieważ zaschnięte mleko jest trudne do usunięcia.

Uwaga: Tylko spieniacz mleka LatteGo nadaje się do mycia w zmywarce do naczyń. Inne elementy ekspresu używane do mleka, takie jak pojemnik na mleko, nie nadają się do mycia w zmywarce.

Jeśli te rozwiązania nie rozwiązały problemu, skontaktuj się z nami w celu uzyskania dalszej pomocy.

Dlaczego ekspres do kawy Philips/Saeco nie włącza się ?

Jeśli ekspres do kawy Philips/Saeco nie włącza się, zapoznaj się z poniższymi możliwymi przyczynami i wyjaśnieniami, aby samodzielnie rozwiązać ten problem.

Główny przełącznik z tyłu urządzenia nie znajduje się w pozycji „WŁĄCZONE”

Większość naszych ekspresów do kawy Philips/Saeco ma przełącznik do włączania i wyłączania urządzenia. Znajduje się on z tyłu urządzenia. Upewnij się, że przełącznik jest ustawiony na pozycję „WŁĄCZONE”.

Przewód zasilający może nie być prawidłowo podłączony.

Upewnij się, że przewód zasilający jest prawidłowo podłączony do urządzenia oraz gniazda elektrycznego. Jeśli urządzenie nadal nie działa, spróbuj podłączyć przewód zasilający do innego gniazda elektrycznego.

Jeśli nadal masz problemy z ekspresem do kawy, skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Co może być przyczyną , że  krążki kawowe ekspresu do kawy Philips/Saeco są wodniste?

Konsystencja krążków kawowych ekspresu do kawy Saeco/Philips jest związana z ustawieniami urządzenia i rodzajem parzonych napojów.

Podczas pierwszego użycia.

Jeśli pierwsze parzone filiżanki napojów są wodniste, jest to normalne, ponieważ system adaptacyjny ekspresu Philips/Saeco nadal się dostosowuje. Zaparz kolejne 5–7 filiżanek kawy.

Podczas regularnego użytkowania i parzenia określonego rodzaju napoju.

Po zaparzeniu napoju wymagającego niskiego ciśnienia, takiego jak Americano, Café Crema lub zwykła kawa. Krążki kawowe zawsze będą mokre, a w pojemniku na fusy kawowe widoczna będzie większa ilość wody.

Po zakończeniu cyklu automatycznego płukania/czyszczenia pewna ilość wody przedostaje się do pojemnika na fusy kawowe, przez co krążki kawowe są mokre.

Po zmianie ustawień urządzenia.

Wypróbuj różne ustawienia, aby uzyskać odpowiedni smak kawy.

Zmiana ustawień urządzenia wpływa na smak kawy i konsystencję krążków kawowych.

Na przykład delikatnie zmień ustawienia młynka (na drobniejsze) lub ilości kawy (mniej) i spróbuj ponownie. Grube ustawienie mielenia skutkuje słabszą kawą i bardziej wodnistym krążkiem kawowym. Większa ilość kawy skutkuje słabszą kawą i bardziej wodnistym krążkiem kawowym. Słabsze ustawienie aromatu skutkuje bardziej wodnistym krążkiem kawowym.